jueves, 6 de diciembre de 2007

El macguffin de Scorsese

Primero de todo, es recomendable ver el siguiente video que les enlazo (click en la foto). Es el esperado anuncio de Freixenet que, como cada año, nos ameniza la Navidad con un delicioso toque de glamour casposo y escenas de ensueño entre una pesadilla lynchiana y Noche de Fiesta. Bueno, nos amenizaba.

Martin pensando en el anuncio de Freixenet del 2007

Sí, un bonito homenaje al séptimo arte en general y a Hitchcock en particular… Ah, ¿pero no había que anunciar a Freixenet?

Lo que ha hecho Scorsese con la campaña de Freixenet me parece bastante deleznable. La idea por parte de la empresa de innovar en sus anuncios es muy correcta, y eso de coger a un director consagrado que le de más caché al asunto es muy loable, pero para mi gusto lo han enfocado de una manera equivocada. Sí, muy bien realizado, iluminado, planos, el sonido, blablabla (es lo mínimo que te puedes esperar cuando te dan tropecientos millones para hacerlo). Sí, muy guay todo… Pero es que da la sensación de que Scorsese ha cogido la pasta para grabar una práctica de escuela que le quedó colgada de cuando iba al insti y al final poner una botella de cava… Vamos, que hacer el anuncio de Freixenet ha sido el macguffin para hacerse una paja hitchockiana … ¡y encima el rollo ese del guión inacabado ni siquiera es verdad!


¡Y encima se ríe el cerdo! ¡¡Devuélvenos las burbujitas cabrón!!


En definitiva, que Scorsese es un egocéntrico pretencioso y se le va la pinza.

8 comentarios:

  1. I és clar que la història del guió inacabat del Hitchcock és mentira! Per això és tot tan genial! En definitiva, és un grandíssim anunci. Un anunci que ven el producte (si es tracta de fer relacionar els conceptes de "glamour" i "elegància" amb Freixenet, que, què voleu que us digui, és el que es pretén, ho aconsegueix perfectament), un anunci que sembla estendre's més enllà de la petita escena que mostra.

    I també és un homenatge, és clar. Al Hitchcock? No! Al mateix Scorsese! I qui podria fer-lo millor que ell mateix? Quan s'està prou a dalt (quan s'ha donat tant al llarg de tota una carrera), la paraula pretenció deixa de tenir sentit. Quin gust deviar ser pel Martin aparèixer com a actor en el seu curt i quin gust suposa veure'l actuar!

    Però si fins i tot surt la seva muntadora de tota la vida, allà, a la sala de muntatge!

    En definitiva, quina broma més guay, i quanta intel·ligència.

    És explicable que el Néstor no ho vegi així? Home, sembla un misteri irressoluble però... corren rumors que la pretenciositat se li ha pujat al cap, i allà li ha produit un càncer.

    ResponderEliminar
  2. Yo si no lo veo por una TV 4/3 de tubo catódico y sin mando a distancia, no quiero verlo.

    ResponderEliminar
  3. Jo no veig la televisió, però si hi surten ties bones, suposo que m'estarà bé. Mai he sigut estudiós dels anuncis de Freixenet. L'Scorsese, el pobre, porta temps de capa caída.

    Per cert: ¿perquè només ens contestem entre nosaltres? ¿no se suposa que ha d'entrar gent de fora a rajar de nosaltres? ¿on és la basca? Vull tomàquets!

    ResponderEliminar
  4. El marketing a l'hora de vendre'ns a l'exterior ja el posarà el Manel. Jo de moment em conformo en poder dir que el Néstor s'equivoca.

    Per cert, què és això de dir que l'Scorsese està de capa caiguda? Si Infiltrados és genial! I el Aviador! I, què carai, Gangs of New York també ho és!

    Visca el Daniel Day-Lewis.

    ResponderEliminar
  5. Per no repetir-me, citaré alguns dels comentaris que posa la gent al blog de l'anunci, els quals estic plenament d'acord:

    "Está muy bien que Scorsese dirija el anuncio, ¿pero que porcentaje de la potencial clientela de Freixenet conoce a este señor?"

    "¿Campaña publicitaria NAVIDEÑA (punto importante) de Freixenet? ¿Dónde?"

    "No entiendo por que relacionar un producto que se asocia al difrute y a la alegria de las fiestas navideñas con un caso de espionaje"

    "Genial!! Fantástico! pero … dónde están las burbujas ?"

    "Espero que para el año que viene piensen en realizar el spot por tv y pongan un poco más de sentimiento en hacer las cosas."

    Nada más. Me voy a comer turrón Suchard.

    ResponderEliminar
  6. XDD

    Unim aixó...

    "Un anunci que ven el producte (si es tracta de fer relacionar els conceptes de "glamour" i "elegància" amb Freixenet, que, què voleu que us digui, és el que es pretén, ho aconsegueix perfectament)."

    Amb aixó(brutal)...

    "Está muy bien que Scorsese dirija el anuncio, ¿pero que porcentaje de la potencial clientela de Freixenet conoce a este señor?"

    I voilá tenim retratat el perfil de consumidor garruleiro-pretenciós habitual de Freixenet! JAJAJAJAJAJAJAJAA

    ResponderEliminar
  7. Vale, ja he vist el putu anunci.
    M'ha omplert d'emocions, d'entre la qual la més important era VERGONYA aliena.
    De debó, penosa la farsa psudo intelectual-snob-glamourosa (bleeeeeeeeeeeergggggggg) que s'intenten portar, fracasant estrepitosament en tots els aspectes... L'unic que es semisalva es la música, i tot i aixi te un aire a cópia pretenciosa que t'hi cagues...

    Vergonya, en serio, vergonya de voler tancar els ulls i partirte la caixa a la vegada.

    ResponderEliminar
  8. Jo també penso que sense burbujas no es Freixenet. Per tan, jo hagués preferit abans el Scorsesse vestit de burbuja, que no pas la parafernalia aquesta que s'ha muntat.

    ResponderEliminar